wtorek, 25 września 2012

Pomysł na proste śniadanko - owsiane paluszki

                     

Nie mam zbyt dużo pomysłów na śniadanie dla Dudusia. Dostawał już pokrojone owoce (miękkie dojrzałe brzoskwinie, banan ze ściętą do połowy skórką-taki lepiej się trzyma w dłoni, truskawki, ugotowane lekko na parze jabłuszko). Parę razy zrobiłam mu gęstą, niesłodzoną kaszkę (ale nie wiedział, że mama chce, żeby maczał sobie w niej paluszki i ją z nich zlizywał...zamiast tego obkleił kaszką całe krzesełko). Najprostsze do zrobienia są tosty (tostujemy kromkę białego chleba, wykrawamy paseczki i smarujemy np. masłem, rozgniecionym bananem, domowym humusem, serkiem mascarpone etc.). Można też dać dziecku ugotowane na twardo, przekrojone na pół jajko, paseczki żółtego sera, kawałki pomidorka, ogórka lub dobrze ściętą jajecznicę (najlepiej nie mieszać jej za często, żeby uzyskac większe, łatwe do uchwycenia kawałki). A dziś zrobiłam coś nowego-owsiane paluszki (porridge fingers). Przepis nieskomplikowany, a rezultat-łatwe do trzymania w rączce, niebrudzące (oh yeah!) śniadanko. Do tego parę truskawek i voila! Duduś zrobił parę kęsów (sukces!), pomamlał i wypluł (no cóż, tak wyglądają początki BLW). 

                                                    
Składniki:
-6 płaskich łyżek płatków owsianych 
-6 łyżek mleka
I dodatkowo, jeśli mamy: parę posiekanych rodzynek/ suszona, posiekana morela/przekrojone na pół jagody/starte jabłko. Płatki mieszamy z mlekiem i odstawiamy na 10 min. Następnie papkę wkładamy na
2 minuty do mikrofalówki (pełna moc), dosypujemy dodatki, mieszamy, wykładamy na papier do pieczenia i ugniatamy łyżką kwadratowy placuszek, który kroimy na zgrabne paluszki. Niektórzy pozostawiają je do wystygnięcia i podają, a ja wstawiam je jeszcze do piekarnika na 15 minut (190 stopni). Smacznego :-). 

1 komentarz:

  1. Brzmi ciekkawie sama chce zrobić coś takie http://kcalmar.com/blog/2016/08/29/placuszki-owsiane-z-karobem/ u siebie w domu. Mam nadzieje, że rodzince to zasmakuje bo mało kiedy eksperymentuje z jedzeniem. Może uda mi się to wkońcu zmienić :)

    OdpowiedzUsuń