czwartek, 11 października 2012

Humus-pyszna, zdrowa i prosta do zrobienia pasta do kanapek/dip

Uwielbiam humus, ale ten kupny ma dodatek soli (a sól - wiadomo - szkodzi bobasom). Postanowiłam więc zrobić go sama. Okazało się, że jest bardzo prosty i szybki do zrobienia. Robię go używając ciecierzycy gotowanej (wersja tańsza ale zabierająca więcej czasu) lub z puszki. Ja humusem smaruję chlebek (pyszny z chlebkiem pita) i używam jako dip do pokrojonych w paski, surowych warzyw, chipsów etc. Oto przepis.


  • puszka ciecierzycy lub szklanka ugotowanej
  • 1/4 szklanki wody 
  • 3-5 łyżek soku z cytryny (według smaku)
  • 1 i 1/2 łyżki pasty tahini (pasta z ziarna sezamowego do kupienia w dużych supermarketach)
  • 2 ząbki czosnku 
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 1/2 łyżczki soli (w wersji dla dorosłych)
Wszystko miksujemy w blenderze i gotowe. Prawda że proste? Do podstawowych składników można dodać różne dodatki, które nadadzą nowy, ciekawy smak, np. parę suszonych pomidorków (sundried tomatoes)/ podpieczoną w piekarniku i obraną ze skórki czerwoną paprykę/świeżą kolendrę. Smacznego!

Humus w wersji oryginalnej i z suszonymi pomidorkami
 
                                                   
                                 

2 komentarze:

  1. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis, hummus robiłam raz, przepis był z książki kucharskiej BLW, ale wyszedł mi strasznie suchy i się zniechęciłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak, grunt to dobry przepis! Mi też pierwszy raz nie wyszło, bo...zrobiłam sobie tak na oko.

    OdpowiedzUsuń